Blue-White Ladies’ Weblog

  • Blogroll

    • Blue-White Ladies
    • Coltul Ultra’
    • Drepturile Suporterilor
    • Eroii nu mor niciodata
    • NU VOM RENUNTA
    • Romanian Ultras
    • Romanism.net

Lasati-ne sa facem spectacol !

Posted by Dodo on October 28, 2007

( Articol aparut in flyerul “ULTRAS, nu infractori” nr. 5 )

Si eu sunt un om normal, ca si tine, merg la facultate, la serviciu, ma plimb prin parc, merg la film… lucruri dintr-astea pe care le faci si tu. Desi poate ai aceeasi impresie pe care o aveam si eu la inceput.

Intotdeauna remarcam spectacolele galeriei, in special la derby-uri, si ma intrebam tot timpul cum ar fi sa fac parte din ele. Insa, fiind fata, impresia era ca in galerie se afla doar inculti, batausi, iar locul meu, cu siguranta, nu putea fi printre acei oameni. Intr-o zi mi-am zis sa incerc. Am ramas foarte uimita vazand ca ma inselam. Atunci am inceput sa inteleg care e diferenta dintre ULTRAS si huligani. Acei “huligani” sunt acum printre prietenii mei cei mai buni… sunt la fel ca mine, merg si ei la facultate, au serviciu, ne petrecem zilele de nastere impreuna, sarbatorile …in peluza suntem o familie, dar suntem si in afara ei. Suntem suporteri adevarati, ne iubim si ne sustinem echipa la bine si la rau, protestam atunci cand consideram noi ca trebuie facut acest lucru si vrem sa fim lasati sa ne manifestam asa cum stim mai bine.

Poate tu iubesti arta, muzica sau un alt sport… e alegerea ta! Incearca sa nu ma judeci pentru ca am o pasiune. Incearca sa intelegi acest mod de viata, nu prin prisma presei, a vreunui lider politic sau sportiv, ci prin prisma propriului tau mod de a trai, de a-ti trai pasiunea. Rolul nostru e de a face spectacol pe stadioane. Imagineaza-ti satisfactia de a fi realizat ceva pentru echipa sustinuta, cand facem coregrafii, mesaje, incercand sa transmitem ceea ce dorim.

Ei, acum inchipuie-ti ca mergi la film si primesti amenda daca nu te asezi pe locul inscris pe bilet, sau ca vrei sa faci greva pentru ca nu ti se respecta drepturile constitutionale si trebuie sa scoti 1500 lei din buzunar; sau ca n-ai voie sa intri la un meci de handbal, sa fluturi steagul tarii tale, pentru ca e considerat corp contondent. Inchipuie-ti ca in preajma sarbatorilor de iarna, doar prin faptul ca ar fi gasite artificii asupra ta, ai fi pasibil de inchisoare. Cam asta-i legea lu’ Mitica. Aplicata noua, ultrasilor.

Acest spectacol, in alte tari remarcat si laudat, ni se interzice noua, romanilor. Fotbalul nu e complet fara suporteri si spectacolul lor, la fel cum o formatie de muzica nu ar fi ceea ce este, fara fanii sai. Eu nu am dreptul sa te judec, dar pot incerca sa te inteleg.

Incearca sa faci si tu asta!

Leave a Reply

 
